International service
I 2011 havde Borgerservice fokus på udvikling af internationale services. Borgerservices One Stop Shop blev udbredt til landsplan under navnet International Citizen Service. Samtidig udviklede Borgerservice i samarbejde med seks andre kommuner en international velkomstpakke med fribilletter og en engelsksproget hjemmeside, og medarbejderne fik et sprogligt kompetenceløft.
Organisatoriske ændringer
Borgerservice udviklede sig organisatorisk i 2011. Visse borgerserviceydelser blev udbredt til bibliotekerne for at komme endnu tættere på borgerne. En fusion af opkrævningsfunktionerne i Aarhus kommune blev påbegyndt, så borgerne kan få bedre overblik og service. Samtidig begyndte Familieydelsen forarbejdet på overgangen til Udbetaling Danmark.
Kontrolgruppen opnåde igen flotte resultater og skabte fornyet debat om socialt bedrageri.
Kanalstrategi
Borgerservices kanalstrategi blev styrket i sit fokus på digitalisering. Både i de daglige opgaver med fokus på selvbetjening, på studiestartsmessen, gennem markedsføring og i en særlig indsats målrettet seniorer i samarbejde med frivillige i civilsamfundet.
2011 var et valgår. Borgerservice var tovholder på opgaven, som samler medarbejdere på tværs af Aarhus Kommune.
Året blev rundet af med en ny rekord for vielser den 11.11.11 på Aarhus Rådhus.